بررسی سئو سایت رقبا برای محتوای متنی
تحلیل محتوای رقبا چیست؟ بررسی محتوای سایت رقیب الومحتوا
مواردی که برای ایجاد یک تجربه کاربری بهتر لازم است بررسی کنید، عبارتند از سرعت لود سایت، ریسپانسیو یا واکنشگرا بودن، کاربرپسندی، ساختار ساده و.... همچنین ساختار سایت باید به شکلی باشد که کاربر بدون گم کردن مسیر، بتواند بین صفحات مرور کند. روش بعدی برای تجزیه و تحلیل سئوی سایت های رقیب، استفاده از ابزار SEMrush است. البته سایت مربوط به این ابزار برای کاربران ایرانی محدود شده است و ناچار به تغییر IP خواهیم بود. اما امکانات این افزونه بسیار بیشتر است و رفتار سایت رقیب شما را از جوانب مختلف می سنجد. مثلاً بخش Security این پلاگین، به شما کمک میکند تا پارامترهای امنیتی بکار رفته توسط رقبا خود را شناسایی کنید.
به همین دلیل میتوانید روی این موضوع سرمایهگذاری کنید و با تبدیل مخاطبان هدف به مشتریان واقعی، سود خود را از یکی کسب و کار آنلاینتان تا حد قابل توجهی افزایش دهید. بهترین مرجع برای کسب دانش تخصصی در این زمینه، شرکت در دوره سئو باکس ژاکت است. یکی از ویژگیهای برجسته Website Auditor این است که گزارشهای کاملی از وضعیت صفحات سایت ارائه میدهد، از جمله طول عناوین، تعداد کاراکترهای متا دیسکریپشنها، و استفاده از تگهای H1 تا H4. این اطلاعات به شما کمک میکند تا محتوای سایت خود را بهینه کرده و در نتایج جستجو عملکرد بهتری داشته باشید. این افزونه همچنین به شما این امکان را میدهد که به راحتی محتوا و ساختار سایت خود را بهینهسازی کرده و در مقابل رقبا، عملکرد بهتری داشته باشید. با توجه به سادگی استفاده از AIOSEO و امکانات پیشرفتهای که ارائه میدهد، این ابزار برای هر کسبوکاری که بر روی پلتفرم وردپرس فعالیت میکند، انتخابی مناسب است.
البته اطلاعات جمعآوری شده از این روش میتواند موجب هدایت کسبوکار شما نیز شود. به همین جهت باید برای دریافت حجم مناسب ترافیک به سراغ راههای دیگر رفت. یکی از فاکتورهایی که روی SEO محتوا تاثیر میگذارد، حضور همان محتوا در شبکههای اجتماعیست. در نتیجه اگر رقبایتان نتیجه بهتری در موتورهای جستجوگر میگیرند ممکن است با همان لینک در شبکههای اجتماعی حضور دارند. یک بررسی سطحی از این موضوع میتواند بینش بهتری از چگونه رفتار کردن رقبایتان ایجاد کند.
حتی شاید احساس کنید که نیاز به ایجاد صفحات جدیدی برای برخی از این کلمات کلیدیست. این اطلاعات به شما کمک میکند تا استراتژی لینکسازی بهتری برای وبسایت خود درنظر بگیرید. اولین اهمیت تحلیل رقبا در سئو این است که شما را قادر میسازد تا تشخیص دهید رقبای اصلی شما در بازار چه کسانی هستند. پس از شناسایی رقبا میتوانید تجزیه و تحلیل بیشتری برای سنجش جایگاه آنها در بازار انجام دهید. با انجام این کار، شما باید هم رقبای تجاری و هم رقبای آنلاین را پیدا کنید. با استفاده از تب site explorer آدرس سایت رقیب خود را وارد کرده و سپس از قسمت organic keyword می توانید لیست کاملی از کلمات کلیدی سایت رقبا را مشاهده و بررسی کنید.
سایتهایی که بیشترین تکرار در صفحه اول به ازای کلمات کلیدی جستجو شده دارند، میتوانند رقیب شما باشند. هدف این تحلیل شناسایی نقاط قوت و ضعف استراتژی محتوا شما در مقایسه با رقبا است. این روش به شما امکان میدهد اطلاعات ارزشمندی جمعآوری کنید که به بهبود استراتژی بازاریابی محتوای شما کمک میکند. هنگام آنالیز رقبا در سئو حتماً بررسی کنید که رقبای شما از انواع دیگر تولید محتوا نظیر؛ اینفوگرافیک، عکس یا ویدئو بهره میگیرند یا خیر. امروزه اگر صاحبان سایت در مسیر ارائه یک تجربه کاربری خوب تلاش کنند، مورد پسند گوگل قرار میگیرند.
در مراجعات بعدی می توان از زبانه SEO، به بخش All in one SEO Analysis رفت. همانطور که گفتیم، کسی که کلمه «لپتاپ» را جستجو میکند، ممکن است دنبال خرید، تعمیر یا مقایسه لپتاپها باشد. اما وقتی کسی عبارت «خرید لپتاپ گیمینگ زیر ۵۰ میلیون» را جستجو میکند، کاملاً هدف مشخصی دارد. در ادامه، برخی از مهمترین استراتژیهای افزایش CTR را برایتان شرح میدهیم. با استفاده از تکنیکهای افزایش CTR، میتوانید در کوتاهترین زمان، شاهد رشد کسبوکارتان باشید. به متا دیسکریپشن بهعنوان دعوتنامهای برای بازدید از سایت خود نگاه کنید.
این ابزار جزو محبوب ترین روش های تجزیه و تحلیل در بین بازاریابان اینترنتی و افراد حرفه ای این حوزه است. اکثر افرادی که با وردپرس کار میکنند، تجربه استفاده از افزونه Yoast را دارند. این افزونه را میتوان رقیب اصلی پلاگین All in one seo در وردپرس دانست. اما امکان مقایسه در افزونه AIOSEO بیشتر است و همین موضوع، دلیل انتخاب ما برای این بخش بود. کار کردن با این افزونه بسیار ساده است و بیش از ۳ میلیون کاربر دارد که برای کسب و کارهای مختلف، از آن استفاده میکنند. در ادامه به معرفی بعضی از بهترین ابزارها برای پیدا کردن کلمات کلیدی میپردازیم.
این اطلاعات به شما کمک میکند تا نقاط ضعف و قوت سایت خود را شناسایی کرده و با استفاده از راهکارهای بهینهسازی مناسب، عملکرد سایت خود را بهبود دهید. با استفاده از Maxeo، شما میتوانید وضعیت سایت خود را از نظر پارامترهای مختلف مانند کلمات کلیدی، بکلینکها، و محتوای صفحات تحلیل کنید. یکی از ویژگیهای بارز این ابزار، امکان بررسی جزئیات دقیق پروژهها و حتی مدیریت تیمهای مختلف است. به علاوه، این ابزار پیشنهادات دقیقی برای بهینهسازی سایت شما ارائه میدهد که میتواند به بهبود رتبه سایت شما در نتایج جستجو کمک شایانی کند. تحلیل رقبا در سئو به شما این امکان را میدهد که رقبای خود را شناسایی کرده، نقاط قوت و ضعف آنها را بررسی کنید و با استفاده از این اطلاعات، استراتژی خود را بهبود بخشید. در این مقاله، به شما خواهیم آموخت که چگونه رقبا را در سئو تحلیل کنید و از این اطلاعات برای افزایش رتبه سایت خود در نتایج جستجو استفاده کنید.
این رقبا در بازاری که شما هستید (یعنی نزدیک) مشغول فعالیت هستند و محصولاتی شبیه به محصولات شما (یعنی مستقیم) ارئه میکنند. این افزونه دارای دو نسخه پولی و رایگان است؛ که ورژن پولی آن، ابزارها و امکانات بیشتری دارد. در حالی که CTR نشان میدهد که چند نفر روی لینک شما کلیک کردهاند، نرخ تبدیل نشان میدهد که چند تا از این کلیکها به نتیجۀ دلخواه شما منجر شده است. در صورتی که سؤالی دربارۀ نرخ کلیک دارید، از طریق بخش نظرات همین مطلب، با ما در ارتباط باشید. شما میتوانید با ارائۀ انواع پیشنهادات ویژه و شخصیسازی شده، افراد را به کلیک روی لینکهایتان، ترغیب کنید.
متن نوشته شده داخل دعوتنامهها عموما کوتاه بوده، شامل خلاصهای از آن چیزی است که قرار است اتفاق بیفتد و لحنی تشویقکننده دارد تا شما را برای حضور در مهمانی مصمم کند. ایمیل خود را وارد کنید تا از جدیدترین اخبار و مقالات حوزه دیجیتال مارکتینگ مطلع شوید. به فرض مثال در اینجا من عبارت “خرید دوربین عکاسی سونی” را به عنوان عبارت کلیدی کسب و کار خود انتخاب کرده ام. وقتی در حوزهای رقابت شکل میگیرد که ارزش رقابت کردن در آن وجود داشتهباشد. به فرض مثال همه ما حداقل یک مرتبه در زندگی در آزمون کنکور شرکت کردهایم ، این آزمون جزو رقابتی ترین آزمون هایی است که تا به حال داده ایم.
کافی است آدرس وبسایت رقیب را وارد کنید تا ببینید برای چه کلمات کلیدی رتبه گرفتهاند. این کار به شما کمک میکند کلماتی که از قلم افتادهاند را شناسایی کرده و لیستی از کلمات کلیدی جدید و ارزشمند برای هدفگذاری بسازید. تعدادی ابزار های سئو وجود دارد که می تواند در بک لینک های رقبا، کلمات کلیدی، معرفی ها و موارد دیگر جستجو کند.اگر در SEO تازه وارد نیستید، با یک ابزار رایگان مانند SEMRush شروع کنید. SEMrush به شما امکان میدهد تا با استفاده از ابزارهایی مانند Domain Overview و Organic Research عملکرد کلی رقبا را تحلیل کنید. این ابزارها اطلاعات جامعی از ترافیک سایت، بکلینکها، و رتبهبندی کلمات کلیدی ارائه میدهند که میتواند به شما در بهبود سئو و بهینهسازی محتوای سایت کمک کند. همچنین، بخش Page Optimization این ابزار به شما امکان میدهد تا نقاط ضعف و قوت سئو داخلی صفحات سایت خود را شناسایی کرده و بهینهسازی کنید.
راهاندازی تست A/B بهمعنای بازاریابی برای گروههای مختلفی از مشتریان با ثابت نگه داشتن هستۀ تبلیغات و آزمون و خطای متغیرهای انتخابیتان است. در نهایت، راهاندازی این مدل تست، به شما کمک میکند که CTR هر گروه از تبلیغات را بررسی کرده و متغیری را برگزینید که بیشتر از دیگران، موجب افزایش نرخ کلیک میشود. بازاریابی پیامکی به شما امکانات متعددی برای ایجاد تبلیغات هدفمند متمرکز بر افزایش نرخ کلیک را ارائه میکند. در دنیای پویای بهینهسازی موتور جستجو (SEO)، متخصصان و استراتژیستها همواره به دنبال راههایی برای سادهسازی و درک بهتر عوامل موثر در موفقیت یک وبسایت هستند. یکی از این رویکردها، استفاده از مدلهای هرمی است که به شکل بصری، اولویتها و مراحل مختلف سئو را نشان میدهند. در این مقاله، به بررسی هرم سئوی تقی مولوی و عناصر کلیدی آن میپردازیم.
پس میتوان محتوا و دادههای سایت خود را با این اطلاعات از سایت رقیب، مقایسه کنید. کلمات کلیدی شما باید بیشترین محبوبیت، حجم جستجو و سودآوری را داشته باشند. بهترین نقطه شروع کلماتی هستند که برایشان رتبه خوبی را به دست آوردهاید زیرا این کلمات کلیدی نقاط قوت شما هستند. کاربران زمانی کلمات کلیدی اطلاعاتی را جستجو میکنند که بهدنبال یادگیری یا پیدا کردن پاسخ یک سوال هستند. عباراتی مانند «چگونه»، «چیست» و «راهنمای» نمونههایی از این نوع کلماتاند.
برای این منظور، باید رقبای آنلاین را که برای کلمات کلیدی مشابه با شما رتبههای بالا دارند، شناسایی کنید. Pro میتوانند به شما در شناسایی این رقبا کمک کنند و تحلیل دقیقی از موقعیت آنها ارائه دهند. با تحلیل ترافیک وبسایتهای رقبا، میتوانید متوجه شوید که چقدر بازدیدکنندگان به آنها مراجعه میکنند و از کجا میآیند. شناخت منابع ترافیک سایتهای رقبا به شما کمک میکند تا استراتژی مناسبی برای جذب ترافیک به وبسایت خود ایجاد کنید. ممکن است شما در یک بازه زمانی با یک کلیدواژه در صفحه اول گوگل باشید، اما در سئو هیچ چیز دائمی نیست! هر روز سایتهای جدیدی در حوزه کسب و کار شما منتشر میشوند و با همان کلمات کلیدی سایت خود را بهینهسازی میکنند.
Screaming Frog یکی از ابزارهای بسیار قوی برای تحلیل سایت رقیب در حوزه سئو و بهینه سازی سایت است که به شما کمک میکند تا به صورت دقیق وضعیت فنی سایت خود و رقبا را بررسی کنید. این ابزار با شبیهسازی رفتار موتورهای جستجو، به خزش در سایت میپردازد و اطلاعات مختلفی از جمله لینکهای شکسته، ریدایرکتها، تگهای تکراری یا مفقود، و مشکلات دیگر را شناسایی میکند. یکی از مهمترین گامهای تحلیل و بررسی سئو سایت رقبا، بررسی یک لینکها است. در این مرحله از طریق شناسایی سایتهای معتبر و دریافت یک لینکهای آنها، اعتبار سایت خود را افزایش دهید. فراموش نکنید که تدوین لینکسازی بدون آنالیز سایت رقبا و یک لینکهای آنها عملاً غیرممکن است.
استفاده از کلمه کلیدی در این بخش، به گوگل کمک میکند تا ارتباط صفحه شما با جستجوی کاربر را بهتر درک کند. سئو سیگنال یک ابزار ایرانی قدرتمند برای تحقیق کلمات کلیدی و تحلیل سئو است که مخصوص وبسایتهای فارسیزبان طراحی شده. با کمک این ابزار میتوانید کلمات کلیدی مرتبط را پیدا کرده، سختی آنها را بسنجید و میزان رقابتشان را تحلیل کنید. این رایجترین اشتباهی است که اکثر بازاریابان مرتکب میشوند و فرآیند را شروع میکنند و آن را پیگیری نمیکنند. برای نظارت بر رقابت، دنبال کردن روندهای صنعت و دستیابی به اهداف و مقاصد خود، باید پیگیری کنید که تلاش های سئوی شما پس از تجزیه و تحلیل رقبای سئو چه پیشرفتی دارد. این تجزیه و تحلیل رقبای سئو واقعا می تواند به شما در بهینه سازی استراتژی های سئو و بهبود اثربخشی کمپین های بازاریابی خود کمک کند.
اما با تحلیل بک لینک رقبا، میتوانید منابع آنها را شناسایی کنید و از آنها برای دریافت بک لینک برای سایت خود استفاده کنید. با بررسی لینکهای ورودی سایتهای رقیب، درمی یابید که بک لینکها را از چه سایتهایی و بر روی چه کلیدواژههایی باید دریافت کنید تا رتبه کلمه کلیدی در گوگل ارتقا پیدا کند. با تجزیه و تحلیل رقبا از نظر سئو، میتوان فعالیت و جایگاه سایت خود را با آنها مقایسه کرد. این آنالیز بسیار کارآمد است و باعث بهبود رتبه سایت شما در نتایج گوگل میشود. افزایش نرخ تبدیل سایت، جذب ترافیک ارگانیک بیشتر و صرف هزینه کمتر برای ترافیک پولی از دیگر نتایج مثبت آنالیز سئو سایت های دیگر است.
به نحوی که بتوانید سایتهایی که از نظر محتوایی قویتر هستند و رقیب اصلی شما محسوب میشوند را پیدا کنید و آنها را مورد تحلیل محتوایی قرار دهید. برای آگاهی از اینکه چگونه میتوانیم به این اطلاعات از سایت رقبا دست پیدا کنیم و سپس به آنها امتیاز دهیم، لازم است تا ویدیو آموزشی که در ابتدای صفحه قرار داده شده است را به صورت کامل مشاهده نمائید. در حقیقت رقبای شما از نظر سئو ممکن است در خارج از حوزه کسب و کار شما بوده، اما در نتایج جستجو حضور بسیار قوی داشته باشند. به عنوان مثال شیرینی فروشی که در تهران در حال رقابت با دیگر سایت ها در کلمه کلیدی “بهترین شیرینی فروشی تهران” است، الزاما برند بزرگی محسوب نمی گردد. هدف نهایی بررسی رقبا تولید محتوا، محصول یا خدماتی بهتر از سایتهای رقیب است تا با آنها بتوان مزیت رقابتی و رتبه بالاتری در موتورهای جستجو کسب کرد.
در زیر به بررسی قدم به قدم یک حوزه خاص با یک عبارت خاص پرداخته ایم تا شما بتوانید برای حوزه کاری خودتان همین مراحل را پیاده سازی کنید. حال چالشی که در دنیای وب وجود دارد این است که پیدا کردن اطلاعات رقبا به اندازه مراجعه به فروشگاههایشان ساده نیست و باید قدم به قدم اتفاق بیفتد. از ابزارهای مختلفی مانند Google Analytics یا SEMrush برای تعیین رقبا استفاده کنید. کپیرایت © کلیه حقوق این وبسایت متعلق به وبسایت رادزاد بوده و هرگونه کپی برداری از مطالب آن، بدون ذکر منبع ممنوع می باشد. هرچند نرخ تبدیل این کلمات پایین است، اما میتوانند ترافیک ارگانیک و معتبری جذب کرده و برند شما را بهعنوان یک مرجع معرفی کنند.
آگاهی از نقاط ضعف رقباتحلیل رقبا تنها به شناسایی نقاط قوت آنها محدود نمیشود، بلکه شما میتوانید نقاط ضعفی را نیز پیدا کنید که میتوانید از آنها برای پیشی گرفتن از رقبای خود استفاده کنید. به نظارت مداوم بر استراتژیهای رقبا و تحلیل محتوای رقبا خود ادامه دهید. دنیای دیجیتال مارکتینگ به سرعت در حال تغییر است و آگاهی از تغییرات استراتژی محتوای رقبا به شما کمک میکند تا محتوای خود را بهروز و رقابتی نگه دارید. این تحلیلهای مداوم به شما اجازه میدهد تا به تغییرات صنعت بهسرعت واکنش نشان دهید و موقعیت خود را در بازار تقویت کنید. تحلیل جنبههای فنی سئو شامل بررسی سرعت بارگذاری صفحات، ساختار URLها، استفاده از تگهای HTML و مسائل فنی دیگر است.
تحلیل دادهها و استفاده از آنها برای بهبود استراتژیها بسیار مهم است. دادهها به شما کمک میکنند تا تصمیمات بهتری بگیرید و استراتژیهای خود را بر اساس واقعیتها تنظیم کنید. در مقاله دیگری به معرفی بهترین ابزارهای سئو پرداخته ایم که با استفاده از آن ها می توانید بر روی سئوی سایت خود فعالیت مفیدتری داشته باشید. پس از طی کردن سه مرحله بالا، حالا زمان آن رسیده تا داده های جمع آوری شده از سایت خودتان و رقیب هایتان را بررسی کنید. نتیجه این بررسی باید پیدا کردن بهترین کلیدواژه برای اجرا پروسه سئو در کوتاه مدت و بلند مدت باشد. کلیدواژه های منتخب شما باید بیشترین میزان جستجو و سودآوری را داشته باشند.
اما اگر این طور نیست، بهتر است برای رقابت در این کلمات کلیدی با رقبا، برنامه ریزی کنید. اچرف همچنین یکی از بهترین ابزارها برای بررسی و تحلیل بک لینک سایت رقبا است. در همین تب و از قسمت backlink می توانید لیستی از بک لینک های سایت رقیب را بررسی کنید. کار با این ابزار ساده است و در حال حاضر یکی از بهترین های ابزار آنالیز سایت است. تجزیه و تحلیل بک لینک رقبا شامل بررسی سایتهایی است که به محتوای خود لینک میدهند و این لینکدهی، چگونه بر رتبه و قدرت دامنه آنها تاثیر میگذارد. شما میتوانید با استفاده از این تکنیک مبتنی بر داده، بینش ارزشمندی به دست آورید و یک استراتژی لینکسازی مشابه روی سایت خودتان انجام دهید و نتایج خوبی بگیرید.
منابع و کیفیت بکلینکها و نحوه استفاده از آنها را مورد ارزیابی قرار دهید. این اولویت بندی بر مبنای 6 فاکتور اصلی و مهم و کمیتپذیر، انجام میشود. در این آنالیز ها می توانید بفهمید که کاربران سایت های رقیب، کدام ویژگی از محصولات و خدماتشان را دوست دارند و شما بدین واسطه همان محصولات و خدمات را به شکل بهتری ارائه دهید. ارتباط دقیق شبکه های اجتماعی و سئو همچنان توسط سئوکارها مورد بحث قرار می گیرد، اما کمتر کارشناسیست که اهمیت فعالیت در شبکه های اجتماعی را انکار کند. این مسئله نسبتا پیچیده یکی از ارکان اصلی استراتژی سایت شما در تولید محتواست و در دراز مدت به مسئله بسیار مهمی تبدیل خواهد شد. SEMrush گزارشهایی جامع از عملکرد سئو و تبلیغات آنلاین رقبا ارائه میکند.
آنالیز رقبا در سئو بهعنوان یک فرایند دائمی، به شما امکان میدهد که در دنیای دیجیتال رقابتی، همیشه یک گام جلوتر از رقبا باشید. جت سئو علاوه بر گزارش شکاف کلمات کلیدی، از طریق گزارش کلمات کلیدی رقبا این امکان را برای شما مهیا میکند که کلمات کلیدی رقبا را استخراج کرده و آنها را به طور کامل بررسی کنید. این موتور جستجوگر به شما کمک میکند تا در کوتاه ترین زمان، به سایت هایی لینک شوید که اطلاعات درخواستی شما را دارند. پس میتوان از این موتور جستجوگر، برای شناسایی سایت های رقیب استفاده کرد. البته استفاده از این کلمات کلیدی برای تولید محتوا، بستگی به همسویی سایت رقیب با استراتژی بازیابی شما دارد. این کلمات توسط کاربرانی استفاده میشوند که در مرحله مقایسه و بررسی هستند و هنوز تصمیم نهایی برای خرید نگرفتهاند.
حال که با چیستی تحلیل رقبا در SEO و اهمیت آن آشنا شدیم، نوبت آن است که بهصورت قدم به قدم آن را عملی کنیم. در بیشتر آموزشها و مستنداتی که من دنبال کردم این فرایند یک فرایند پنج مرحلهای است که در ادامه ذکر خواهم کرد. البته من به این پنج مورد اکتفا نمیکنم و بعد از بررسی این موارد در ادامه مطلب سراغ رویکردهای دیگر میروم. نحوه نمایش منوها، صفحهبندی، نقشه سایت و دیگر عناصر معماری وبسایت میتواند اطلاعات مفیدی فراهم کند. در مرحله تحقیقات محتوایی بازار برای تقویم محتوایی، به صورت مفصل به شناسایی رقبا پرداخته شد. اما برای درک بهتر مطلب در اینجا به صورت مختصر به این موضوع اشاره میکنیم.
طبق مطالعات متعدد، بک لینک ها یک فاکتور مهم رتبه بندی در سئو سایت هستند. سپس می توانید یک استراتژی بک لینک مشابه را برای به دست آوردن نتایج مشابه انجام دهید. تعداد بک لینک های ایجاد شده، اعتبار دامنه سایت های لینک شده و میزان مرتبط بودن محتوای لینک شده را بررسی کنید. برای این کار، میتوانید از ابزار Keyword Gap نیز استفاده کنید که کلمات کلیدی رقبا را مشخص میکند، چه آنها توسط شما به اشتراک گذاشته شده باشند یا نه. شما فقط باید وارد سایت خود و سایت رقیب شوید تا یک دید کلی از فرصت های کلیدی برتر برای خود داشته باشید.
بررسی و تحلیلی سئو داخلی سایت های رقبا، گنجینه ای از اطلاعات ارزشمند را در اختیار شما خواهد گذاشت. با استفاده از این اطلاعات به نوع محتوای منتشر شده توسط آنها، سرعت انتشار آنها و کلمات کلیدی هدف گذاری شده خواهید رسید. با شناخت دقیق کلمات کلیدی، لینکهای ورودی و ساختار سایت رقبا، این امکان را دارید تا استراتژی موفقی را برای سئو وبسایت خود تدوین کنید. برای شناسایی رقبا میتوانید به روش سنتی عمل کنید و با جستجوی کلیدواژههای مورد نظر در گوگل، لیستی از رقبایتان به دست بیاورید. اما توصیه میکنیم شناسایی رقبا را با استفاده از ابزارهای حرفهای انجام دهید که در بخش پایانی مقاله معرفی میکنیم.
امروزه اکثر بازاریابان با استفاده از ابزارهایی مانند Ahrefs، Moz و غیره، تجزیه و تحلیل رقبای سئو خود را اتخاذ می کنند. نه تنها سئوی شرکت را بهبود می بخشد، بلکه آن را در بازار رقابتی می کند. این به شما تصویری از “اقتدار دامنه” رقبا، نشان می دهد که عملکرد آنها در نتایج موتور جستجو چقدر قوی است. استفاده از این ابزارهای آنالیز سایت رقبا میتواند تا حدودی به شما در آنالیز سئو سایت رقبا کمک کند. فقط به این دلیل که یک رقیب بازدید زیادی دارد، به این معنی نیست که در بازی برنده شده اند. گاهی اوقات یک وب سایت برای محتوایی که خیلی خوب نیست هم بازدید زیادی دارد.به همین دلیل بسیار مهم است که فراتر از آنالیز ترافیک بروید و نگاهی دقیق به آنچه در صفحات رقبا وجود دارد، داشته باشید.
https://daroromiekojast.ir/who-is-the-best-seo-in-urmia/