خلاقانه تولید محتوای وب

14 ایده شگفت انگیر برای تولید محتوا خلاقانه در 2024 که باید بدانیم آژانس دیجیتال مارکتینگ راین

اگر محتوای خلاقانه شما بتواند به‌خوبی احساس همدلی را به مخاطب‌ها منتقل کند و به آن‌ها کمک کند تا خودشان را در آن جایگاهی که برای‌شان توصیف کرده‌اید تصور کنند، بیشتر با مطالب شما ارتباط برقرار خواهند کرد. با درک و شناخت بهتر از مخاطب هدف‌تان، نوشتن یک محتوای خلاقانه که بتواند توجه‌ها را جلب کرده و حس کنجکاوی ایجاد کند، آسان‌تر می‌شود. پس از ایجاد یک محتوا، به تولید مطالب مرتبط و خلاقانه دیگری بپردازید که کاربران را به سمت خود جذب کنند. با استفاده از گوگل ترند، شبکه های اجتماعی مانند اینستاگرام و توییتر، سوژه عالی برای تولید محتوا خلاقانه خود انتخاب کنید. بهتر است با تمام اصول و قوانین نگارشی آشنا باشید تا بتوانید با توجه به نوع مخاطب خود، لحن و موضوع مطلب را انتخاب کنید.

ابزارهای پیشنهاد محتوا ابزاری کارآمد برای یافتن ایده تولید محتوا برای سایت شما هستند. این ابزارها، با تجزیه و تحلیل داده‌ها و فعالیت‌های آنلاین کاربران، موضوعاتی را که به احتمال زیاد مورد توجه قرار می‌گیرند، شناسایی می‌کنند. برخی از این ابزارها شامل BuzzSumo، AnswerThePublic و Feedly هستند. با وارد کردن کلمات کلیدی مرتبط با حوزه کاری خود در این ابزارها، می‌توانید نظرات، سوالات و موضوعات پرطرفدار را مشاهده کنید. این اطلاعات به شما کمک می‌کند تا محتوایی بسازید که نیازهای واقعی مخاطبان را برآورده کند و به جلب توجه آن‌ها کمک کند. به‌علاوه، با بررسی محتوای پرطرفدار منتشر شده، می‌توانید ایده‌های خلاقانه و منحصر به فردی را بر اساس آن‌ها ایجاد کنید.

محتوایی که نتواند نیاز مخاطب را رفع کند، به نتیجه مطلوب نخواهد رسید. شاید تصور کنید که محتوای برند شما مناسب طنز نیست، اما حقیقت این است که تقریباً هر نوع محتوایی می‌ تواند با کمی  طنز و سرگرمی همراه باشد. بهتر است از تکنیک‌ های جذاب برای استفاده از طنز در تولید محتوا خلاقانه خود بهره ببرید، زیرا احتمال به اشتراک‌گذاری مطالب خنده‌ دار بیشتر است. شاید مطلبی که در گذشته طرفدار زیادی داشت، الان دیگر خیلی جذاب نباشد. ممکن است نسخه اینفوگرافی از یک مقاله قدیمی، خواننده بیشتری پیدا کند. یا می‌توانید یک تصویر همراه با یک عنوان ایجاد کنید و آن را به مقاله لینک دهید.

این نکته را هم به یاد داشته باشید که این روزها با توجه به گستردگی کسب و کارهای اینترنتی، مخاطبان دیگر نیاز به یک معرفی کوتاه و خلاصه از یک محصول یا خدمات ندارند. علاقه‌مند هستند تا اطلاعات بیشتری راجع به موضوعات مختلف داشته باشند. بنابراین اگر این افزایش آگاهی، با یک داستان‌سرایی خلاقانه انجام شود، تأثیر بیشتری در ذهنش خواهد گذاشت. همین موضوع راجع به سایر گروه‌های هدفی که به‌عنوان مخاطب کسب و کارتان هستند، صدق می‌کند. قدرت نویسندگی و جذاب نوشتن را می‌توانید با مطالعه زیاد و آموزش از افراد برجسته و متخصص در این زمینه افزایش دهید.

این کار به شما کمک می ‌کند که برای ایجاد محتوای خود همیشه آماده باشید. نکته مهمی که در انتخاب نوع محتوا باید مورد توجه قرار گیرد این است که محتواهای داستانی معمولاً جذاب ‌تر بوده و برای مخاطب جذاب تر هستند. این نوع محتوا باعث می ‌شود که خواننده تا انتهای مقاله در وب سایت شما مانده و باعث افزایش ترافیک آن گردد. این مورد را حتما حتما رعایت کنید که به هیچ وجه محتوای کپی در سایت قرار ندهید. شاید از محتوایی در یک سایت خوشتان بیاید یا شما را تحت‌تاثیر قرار دهد، اما هرگز آن را کپی نکنید. این باعث می‌شود مخاطبان شما وقتی مشابه این مقاله را پیدا می‌کنند، اعتمادشان را به شما از دست بدهند، علاوه بر این، تولیدکنندگان اصلی محتوا شما را در دردسر می‌اندازند و گوگل شما را جریمه می‌کند.

در واقع این نکته کاملاً قابل درک است که از یک ایده یا الگوی خلاقانه می‌توانید بارها استفاده کنید و در هر بار استفاده، نتیجه مطلوبی دریافت کنید. استفاده از یک ایده یا طرح، برابر با کپی کردن یا تکرار یک محتوا نیست. به مناسبت‌های مختلف مثل ایام عید، یلدا، مناسبت‌ هایی مثل روز مادر، دختر، پدر، مهندس، پزشک، کارمند، معلم و … بهانه‌ای ایجاد کنید که مخاطب به سمت شما جذب شود. حتی در یک موقعیتی جدا، از او بخواهید که در مورد خواسته جدیدش و چیزی که شما در نظر نگرفتید، نظرش را به شما منتقل کند. همچنین محتوای از قبل ایجاد شده شما روزی قدیمی خواهد شد ، و یا رقبای دیگر مطلب بهتری می نویسند . پس لازم است آن را ویرایش و بروز کنید و چند خطی متن در رابطه با همان موضوع اضافه کنید .

با ایجاد تنوع در سبد تولید و مصرف محتوا، امکان خلاقیت را تا حد زیادی افزایش می‌دهیم. گمان اولیه بر این است که خلاقیت را فقط می‌شود در تولید محتوایی تازه و بکر به کار برد. چنین محتوایی ذاتاً به دلیل جدید بودن همراه با خلاقیت است و اگر از ساختاری نسبتاً درست هم تبعت کند به حد کافی مقبول خواهد افتاد. به همان اندازه که مخاطب‌ها از نظرات‌تان استقبال می‌کنند، نیاز است که با استفاده از آمار، نظرات‌تان را اثبات کنید. درست است که آمار به اندازه نظرات، مورد بحث قرار نمی‌گیرند و حقایق قاطعی هستند؛ اما آن‌ها باعث افزایش ارزش محتوای شما می‌شوند. انتقال همدلی در محتوا باعث افزایش جذابیت، تاثیرگذاری، اشتراک‌گذاری و خوانایی محتوای شما می‌شود.

این یعنی شما هم دارای ویژگی‌های یک انسان عادی هستید و جسارت به خرج می‌دهید. شاید این راه‌حل بهتری است که ابتدا محتوای خود را بنویسید، سپس عنوان مرتبط با آن که می‌تواند یک جمله کوتاه باشد، بنویسید. اگر فایل صوتی دارید که حاوی مصاحبه با یک استاد است، ممکن است مکالمه شما با موضوعی خارج از موضوع اصلی پایان یابد. هنگام نوشتن محتوا، حتما عنوان را جلوی دید خود قرار دهید و مدام آن را ببینید تا از موضوع دور نشوید. باید اطلاعات مفیدی ارائه دهید که مخاطب کاملا با آن ارتباط برقرار کند و از آن استفاده کند. محتوایی تولید کنید که مخاطب از آن چیزی یاد بگیرد و نه تنها آن را به اشتراک بگذارد، بلکه مدام به آن برگردد و بازدید کند.

اگر کسب‌وکار اینترنتی شما به شکل حضوری اداره می‌باشد یا دارای یک دفتر کار هستید، باید بدانید که محیط کار می‌تواند کارسازی عمیقی بر محتوای خلاقانه شما داشته باشد. ایجاد فضایی راحت و منظم نه تنها به بهبود کارایی کمک می‌کند، بلکه می‌تواند خلاقیت شما را به طرز چشمگیری افزایش دهد. استفاده از رنگ‌های ملایم، گیاهان طبیعی و نور طبیعی می‌تواند فضایی آرامش‌بخش ایجاد کند که به شما احساس راحتی و الهام بخشی بیشتری بدهد. نظرسنجی‌ها، آزمون‌ها و ابزارهای آنلاین که با درگیر کردن کاربر، تجربه‌ای شخصی‌سازی‌شده ایجاد می‌کنند. محتوای تعاملی می‌تواند به جمع‌آوری داده‌های ارزشمند از کاربران کمک کرده و ارتباط بیشتری با مخاطبان برقرار کند.

وقتی در گفتگویی دونفره هستید، نمی‌توانید برای شرح دادن موضوع، کلی‌گویی کنید و دربارۀ بدیهیات حرف بزنید. وقتی چنین نگرشی به محتوایی که تولید می‌کنید داشته باشید، ایده‌های خلاقانۀ بیشتری به ذهنتان خواهد رسید. پس مهم است که به هدفی که از تولید محتوا دارید توجه کنید تا بتوانید به چنین محتوای جامعی دست پیدا کنید. اگر می‌خواهید خوب بنویسید، سوژه‌هایی خلاقانه برای تولید و نشر محتوا داشته باشید و متفاوت از رقبای خود ظاهر شوید، ذهنتان را در معرض محتوای خلاقانه قرار بدهید. به طور کلی اگر می‌توانید پیام خود را با کلمات کمتری به مخاطب برسانید، این کار را انجام دهید.

نظر سنجی درباره محتوا یا هرگونه خدمات وب سایت می‌تواند به عنوان یک ایده تولید محتوای متنی به شما کمک کند. کافی است که نظرسنجی درباره هر یک از خدمات یا محصولات خود، تهیه کنید و نتیجه آن را به عنوان یک محتوای مستند به مخاطب ارائه دهید. معرفی فیلم‌های بازار کسب و کار شما می‌تواند به عنوان ایده تولید محتوا برای بسیاری از کاربرها جذاب باشد. مخاطب‌ها می‌توانند این فیلم‌ها را از وب سایت شما مشاهده کنند و اینگونه ترافیک سایت خود را هم افزایش دهید. استفاده از آمار و اطلاعات دقیق در تولید محتوا، اعتبار و قدرت متقاعدکنندگی آن را به طور چشم‌گیری افزایش می‌دهد. این رویکرد نه تنها به خوانندگان اطمینان می‌دهد که محتوای شما بر پایه حقایق و پژوهش‌های معتبر است، بلکه به آن‌ها کمک می‌کند تا اهمیت موضوع را بهتر درک کنند.

با توجه به تحقیقات انجام شده، مخاطبان به محتوای طولانی ‌تر توجه کرده و آن را به اشتراک می گذارند. آن ‌ها به دنبال محتوایی هستند که اطلاعات با ارزش و کاربردی ارائه دهد. برای معرفی محصولات یا خدمات‌ خود به اطلاعاتی نیاز دارید که مفید و ارزشمند باشند. سعی کنید محتوایی تولید کنید که نه ‌تنها مفید باشد بلکه مخاطب را به بازدیدکننده دائمی تبدیل کند. در تولید محتوا خلاقانه از پست های تکراری استفاده نکنید چرا که حس کنجکاوی مخاطب از بین می رود.

این نوع ویدئوها معمولاً بیشتر از سایر انواع ویدئوها مشاهده و به اشتراک گذاشته می‌شوند. در آرکاوب، ما به خلق تجربه‌های دیجیتال متفاوت و ارزشمند باور داریم. با تکیه بر تخصص و خلاقیت، همراه شما هستیم تا حضوری ماندگار در دنیای دیجیتال بسازید. گوگل آنالیتیکس (Google Analytics) یکی از ابزارهای پرکاربرد گوگل بوده و وظیفه آن بررسی آمار سایت ها و تحلیل آن هاست. تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت برای مجموعه نوین وردپرس محفوظ است.

پیدا نیست که دقیقا استراژی‌های بازاریابی را قرار است برای کدام نوع کسب و کار تولید کنیم؟در رابطه با موضوع دوم راحت‌تر می‌توان محتوای ارزشمند تولید کرد. اما قطعا عنوان سوم بهترین نوع برای تولید محتوا کاربردی و ناب است. با محدود کردن تمرکز روی دسته خاصی از مخاطبین، می‌توانید باکیفیت‌تر محتوا تولید کنید. هنگام تولید محتوای خلاقانه بهتر است یک نوع پست را بارها و بارها منتشر نکنید؛ زیرا با انتشار محتوای یکسان، مخاطب‌ها را از خود دور خواهید کرد. طبق گزارشات سایت «Entrepreneur.com»، مخاطب‌ها بدون توجه به حوزه کاری‌تان از محتوای متنوع استقبال می‌کنند.

با توجه به حجم بالای اطلاعات و رقابت در فضای آنلاین، داشتن ایده‌ های خلاقانه و جذاب می‌ تواند تفاوت زیادی ایجاد کند. یک محتوا ممکن است اطلاعاتی مفید داشته باشد، اما اگر به شکل مناسب و خلاقانه ارائه نشود، به سادگی از دید مخاطب پنهان می‌ ماند. ساختار و فرمت مناسب برای تولید محتوا از اهمیت ویژه ای برخوردار است. با استفاده از عناوین و زیرعناوین، پاراگراف های کوتاه، لیست ها و نقاط بولت دار، تصاویر و گرافیک ها، فضای سفید، و فونت و اندازه مناسب، می توانید محتوای خود را به صورت منظم و جذاب ارائه دهید. این کار به افزایش خوانایی، جذب توجه کاربران، تسهیل درک مطلب و افزایش زمان ماندگاری کاربران در سایت کمک می کند.

در حالی که استاد محترم کلاس، در انتقال مطالب مهم، به کار بردن کلمات ساده‌تر و به عبارتی در شیوه ارائه آن‌ها، نتوانسته موفق عمل کند. تصاویر یکی از اصلی‌ترین ابزارهای جذب توجه در محتوای دیجیتال هستند. اما تنها گذاشتن یک تصویر ساده در یک پست یا مقاله به تنهایی کافی نیست. برای اینکه تصاویر شما جذاب و تاثیرگذار باشند، باید از روش‌های خلاقانه‌ای استفاده کنید. از ویژگی های یک تیتر خوب می توان به کوتاه و گویا بودن آن اشاره کرد .

زمین رسانه‌ها این‌قدر فراخ هست که صدها محتوا تولید کنید و اجازه داشته باشید تا در آن دست به آزمون‌وخطا بزنید. بهتر است خودتان را به چالش تولید محتوا با کتابخوانی دعوت کنید؛ یعنی به‌محض اینکه کتابی خواندید و به معلوماتتان چیزی اضافه شد، آن را به محتوایی کاربردی تبدیل کرده و منتشر کنید. اگر به آن‌ها دسترسی نداریم احتمالاً باید حضور بیشتری در رسانه‌های مفید داشته باشیم یا استراتژی خود را برای مصرف محتوا تغییر بدهیم. برای اینکه محتوای مفید و خلاقانه تولید کنید می‌توانید از افرادی کمک بگیرید که حرف‌هایی تازه و شنیدنی برای گفتن دارند. داستان‌سرایی در تولید محتوا، یک روش خلاقانه برای عنوان کردن هر موضوعی است.

به این بخش توجه کنید و بررسی نمایید که آیا می توانید موضوعات مطرح شده را به شکل های دیگری از محتوا مانند ویدیو، پست های وبلاگ، یا کتاب های الکترونیکی تبدیل کنید. این کار می تواند به شما در کشف ایده های جدید برای تولید محتوا کمک کند. رایا مارکتینگ یکی از برترین مجموعه های تولیدکننده محتوا است که می تواند بهترین محتوا ها را مطابق با آخرین بروزرسانی های گوگل به شما ارائه دهد تا در سریع ترین زمان ممکن ترافیک ورودی خوبی به دست آورید. یکی از بهترین ویژگی‌ های BuzzSumo، قابلیت ایده‌ پردازی برای محتوا است. با مشاهده محتوای پرمخاطب، می‌ توانید ایده‌ های جدید و خلاقانه برای مقالات، وبلاگ‌ ها و پست‌ های اجتماعی خود پیدا کنید.

برای پاسخ به یک سؤال مهم کلی زمان صرف می‌کنید و روش‌های مختلف را به کار می‌برید تا به نتیجه برسید. همین که در جای دیگر، فارغ از این پرسش و پاسخ آن هستید، در حالی که اصلاً تمرکز شما روی این موضوع نیست، بهترین ایده و مناسب‌ترین جواب را پیدا می‌کنید. طوری که به راحتی و در لحظه می‌توانید چندین ایده مختلف را پیاده کنید و آن را تبدیل به یک محتوای جذاب و خواندنی برای مخاطب نمایید. اینکه در تقویم محتوا، مطلبی را مشخص کنید ولی اصلاً به سراغش نروید، هیچ عمل مفیدی نخواهد بود. به محض اینکه ایده‌ای، طرحی یا نکته‌ای جذاب به ذهنان رسید، حتماً آن را در تقویم محتوایی یادداشت کنید تا به موقع به سراغش بروید و یک محتوای ناب و خلاق تولید کنید. ویدئوها یکی از محبوب‌ترین و مؤثرترین انواع محتوای چندرسانه‌ای هستند.

این یک راه عالی برای نشان دادن دانش تیم شما و همچنین ارتباط در زمان واقعی با مخاطبان از طریق پرسش و پاسخ است. اما میخواهیم سربسته بگوییم، محتوای خوب محتوایی‌ست که به جان مخاطب بنشیند. خوانندگان آن را بپسندند و تا آخر بخوانند و در صورتی که به آن علاقه داشتند، اشتراک‌گذاری کنند. سعی داشته باشید به نکاتی که توضیح دادیم خیلی دقت نمایید تا بتوانید با استفاده از خلاقیت در محتوا هم کاربران خود را وفادار‌تر کنید و هم سبک نگارش محتوا زیباتری را برای خود خلق کنید. به‌عنوان استراتژی محتوا، به‌روزرسانی محتوای قدیمی را در برنامۀ خود قرار دهید و هرچند وقت یک‌بار به سراغ محتواهای قبلی بروید و دستی به سر و روی آن‌ها بکشید.

یک محتوای خلاقانه در ذهن مخاطب تا سال ها ماندگار شده و می تواند به برقراری ارتباط مجدد و تعامل بیشتر کمک کند. با تولید محتوا خلاقانه می توانید منبع با ارزشی از اطلاعات را در اختیار مخاطبین خود قرار دهید. بسیاری از ما فکر می‌کنیم در دنیای حرفه‌ای نباید نظر و عقیده خود را مانند پرچم به نمایش بگذاریم. اما نظر و عقیده شما می‌تواند در تولید محتوای خلاقانه به شما کمک کند. داستان موفقیت کسب و کار شما می‌توان برای مخاطب‌های زیادی جذاب و گیرا باشد. از این‌رو بهتر است که این داستان‌های واقعی را در قالب یک پست یا وبلاگ منتشر کنید تا مخاطب با راه طی کرده کسب و کار شما بیشتر آشنا شود.

قبل از اینکه به تنهایی به جست‌وجوی بهترین راه‌حل‌های برای محتوای خلاقانه بپردازید، ضروری است که از قید و بندهای فکری خود آزاد شوید. یکی از شیوه‌های کارآمد برای این کار، استفاده از تکنیک طوفان فکری (Brainstorming) است. این روش به شما امکان می‌دهد تا ایده‌های متنوع را بدون هیچ‌گونه قضاوت یا انتقادی از سوی همکاران خود مطرح کنید و به نتایج نهایی برسید. به خاطر داشته باشید که ایده‌ها همیشه باید در کنار تفکرات بزرگ به اجرا درآیند و طوفان فکری می‌تواند به شما در پیدا کردن بهترین راه‌حل کمک کند. یکی از ابزارهای آنلاین مفید در این زمینه، MindMeister است که می‌تواند به تسهیل این فرآیند کمک شایانی کند.

همچنین این نوع محتوا نیاز به استراتژی خاصی ندارد، اما می‌تواند بر روی سئو سایت تاثیرگذار باشد. الآن باز هم در موقعیتی قرار گرفتیم که باید طبق همان کنجکاوی‌ ها و خلاقیت‌ های دوران کودکی عمل کنیم تا برای تولید محتوایی خلاق، فرد مناسبی باشیم. خلاقیت و کنجکاوی را می‌توان در یادگیری، مطالعه و امتحان کردن روش‌های جدیدی مثل ورزش، آشپزی، فعالیت‌های مختلف و … یافت. مصاحبه‌ها و پادکست‌های ویدئویی می‌توانند در جذب مخاطبان و افزایش تعامل بسیار مؤثر باشند. با دعوت از افراد مشهور یا کارشناسان صنعت خود، می‌توانید محتوای جذاب و آموزنده‌ای تولید کنید. میزان ماندگاری کاربران در وب سایت نشانه موفقیت شما خواهد بود و این تنها با ایجاد محتوای خلاقانه و بلند امکان پذیر می باشد .

تنها انتشار منظم محتوا کافی نیست، باید به طور مرتب محتوا را در شبکه‌های اجتماعی منتشر و بازنشر کنید، به کامنت‌ها پاسخ دهید و بازاریابی محتوایی انجام دهید. اتفاقی می‌افتد و همه اخبار پر از آن می‌شود، در شبکه‌های اجتماعی همه درباره آن صحبت می‌کنند و هر مطلب و مقاله‌ای می‌خوانید، چیزی درباره آن نوشته است. این فرصت را از دست ندهید، شما هم محتوایی مرتبط با محتواهای پرطرفدار بنویسید. نوشتن مطالبی که افراد را شاد کند آسان است، ضمن اینکه ذهنیت مثبت‌نگر را نیز در مخاطبانتان پرورش می‌دهد. اینکه مطالبتان مثبت و شادی‌آفرین باشد، هم شما را شاد می‌سازد و هم اینترنت را فضای بهتری می‌کند.

بنابراین باید ذهن خودتان را بر روی تولید محتوا متنی با کیفیت و خلاقانه متمرکز کنید تا مخاطب‌های خود را افزایش دهید. اینکه چه چیزی را چطور و برای چه کسانی می‌نویسید اهمیت زیادی دارد. بعد از اینکه شناخت درستی از مخاطبان خود پیدا کردید و به عبارتی به پرسونای مخاطب دست یافتید، کافی است با در نظر گرفتن همه آن شرایط، تولید محتوای خلاقانه‌ای داشته باشد. برای مثال وقتی قرار است برای جامعه هدفی که بیشتر آن‌ها افراد معمولی جامعه هستند، محتوایی آماده کنید، نیاز نیست به سراغ کلمه‌های خیلی سخت و غیرقابل درک بروید. در هنگام نگارش عناوین، باید تعادلی بین جذابیت و صداقت برقرار کنید. عناوینی که صرفاً برای جلب کلیک طراحی شده‌اند اما با محتوای اصلی همخوانی ندارند، می‌توانند اعتماد مخاطب را خدشه‌دار کنند.

هنگام تولید محتوای خلاقانه توجه داشته باشید که تمامی اهداف ذکر شده باید در پس‌زمینه کار شما باشند. هدف اصلی شما جذب مخاطب است؛ بنابراین همیشه باید محتواهای‌تان را با اولویت قراردادن آن‌ها ایجاد کرده و کنجکاوی‌شان را تحریک کنید. اگر محتوای شما در جذب کاربران شکست خورده است، به احتمال زیاد برای رفع نیازهای مخاطبان، اولویت کمتری قائل شده‌اید. محتوای خلاقانه با نشان‌دادن تصویر، ارزش‌ها و خدمات برندتان به شیوه‌ای منحصربه‌فرد، به افزایش آگاهی از برند کمک می‌کند. با تولید محتوای جذاب می‌توانید توجه مخاطب‌های هدف‌تان را جلب کرده و تصویر ماندگاری از خود به جای بگذارید.

درک نیازها، علایق و رفتارهای مخاطب می تواند به تولید محتوایی کمک کند که با او ارتباط برقرار کند. علاوه براین استفاده از تکنیک های مختلف مانند عناوین جذاب، تصاویر و ویدیوهای باکیفیت و بکارگیری عناصر بصری می تواند به جذابیت محتوا بیافزاید. با تولید محتوای جذاب، می‌توانید توجه مخاطبان هدف را به برند و محصولات خود جلب کرده و تصویری ماندگار در ذهن آن‌ها ایجاد کنید. انواع محتوای سرگرم کننده، آموزشی، خبری و حتی پست های شبکه های اجتماعی، می‌توانند به شناسایی بیشتر برند شما کمک کنند. به عنوان کسی که کسب و کار اینترنتی دارد، در اینترنت فعال است،  محتوای اینترنتی تولید می‌کند، باید با ترفندهای محتوا نویسی آشنا باشید.

تصاویر باکیفیت و اختصاصی می‌توانند هویت منحصربه‌فرد برند شما را تقویت کنند. همچنین، بهینه‌سازی تصاویر و ویدئوها برای بارگذاری سریع در دستگاه‌های مختلف، از جمله موبایل، اهمیت زیادی دارد. استفاده هوشمندانه از عناصر بصری می‌تواند زمان ماندگاری کاربران در صفحه را افزایش دهد و نرخ تعامل را بالا ببرد که هر دو از فاکتورهای مهم در تولید محتوای موثر هستند. خلاقیت را می‌تواند حتی در ساده‌ترین اشکال محتوا، جرقه‌ای از تازگی و جذابیت ایجاد کند. برای مثال، یک گزارش خبری می‌تواند با بهره‌گیری از زبان توصیفی و روایت‌های انسانی، کارایی عمیق‌تر بر خواننده بگذارد. علاوه بر این، محتوای خلاقانه به ما این امکان را می‌دهد که پیام‌های خود را به شیوه‌ای منحصر به فرد و به یادماندنی منتقل کنیم.

روی نقاط قوت خود تمرکز کنید و نترسید که چیز جدیدی را امتحان کنید. هزاران نمونه بازاریابی محتوایی موفق در شبکه‌های اجتماعی وجود دارد. شرکت‌های بزرگ و نام آشنا در شبکه‌های اجتماعی درخشیده‌اند و بایستی زمان زیادی صرف کرد تا متوجه شد آنها چگونه محتوای خود را توزیع می‌کنند. گرچه ما درباره محتوای متنی زیاد صحبت کردیم، اما محتوای بصری را نباید فراموش کنید. شاید فکر کردن به تصویری که متناسب با متن محتوای شما باشد، برایتان دشوار است. در اینترنت جستجو کنید و ببینید بقیه برای مطالب مشابه از چه تصاویری استفاده کرده‌اند.


خرید دوره آموزش سئو کلاه خاکستری